O nas

Organ prowadzący

         Organem prowadzącym Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii „Pałacyk” w Radomiu jest osoba fizyczna - pan Tomasz Byzdra.

O nas

         Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii „Pałacyk” w Radomiu jest placówką socjoterapeutyczną powołaną w roku 2013 przez zespół osób mających na uwadze dobro dziecka. Stanowimy zespół doświadczonych terapeutów, psychologów i pedagogów, dla których praca jest pasją, a  satysfakcję czerpiemy z obserwowania postępów naszych podopiecznych. Prowadzimy wszechstronne działania wychowawcze, edukacyjne i terapeutyczne. W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielamy wsparcia zarówno wychowankowi, jak również jego rodzinie.

 Charakterystyka placówki

         Ośrodek jest niepubliczną, feryjną placówką koedukacyjną, przeznaczoną dla dzieci i młodzieży, która z powodu zaburzeń rozwojowych, trudności w uczeniu się i zaburzeń w funkcjonowaniu społecznym jest zagrożona niedostosowaniem społecznym i wymaga stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy oraz specjalistycznej pomocy psychoedukacyjnej.

         W skład Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii „Pałacyk w Radomiu wchodzi Szkoła Podstawowa im. Alberta Einsteina dla uczniów klas IV-VIII.

         Zajęcia w szkole odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15. 00. Różnorodne metody dydaktyczne pozwalają nauczycielom dostosować proces nauczania do potrzeb uczniów, uwzględniając ich indywidualne predyspozycje, zainteresowania oraz poziom wiedzy. W szkole odbywają się dodatkowe zajęcia umożliwiające wyrównanie zaległości edukacyjnych oraz rozwijające zainteresowania.

         Dokładamy  wielu starań, aby wspólnie tworzyć bezpieczną społeczność, w której panuje szacunek, zaufanie, tolerancja i atmosfera życzliwości.

         Do Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii „Pałacyk” w Radomiu  wychowankowie przyjmowani są na  wniosek rodziców lub opiekunów oraz na podstawie  orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym wydanego przez właściwą poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

 Misja Ośrodka

        Misją i głównym zadaniem Ośrodka jest eliminowanie przyczyn i przejawów zaburzeń zachowania oraz przygotowanie wychowanków do życia zgodnego   z obowiązującymi normami społecznymi i prawnymi.

Model absolwenta

     Realizując misję Ośrodka, dążymy, aby Absolwent Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii „Pałacyk” w Radomiu:

  • umiał rozróżnić dobre i złe zachowanie;
  • starał się przewidzieć skutki swoich działań;
  • kierował się takimi wartościami jak: uczciwość, sprawiedliwość, opiekuńczość, szacunek;
  • znał i stosował zwroty grzecznościowe;
  • umiał współpracować w grupie;
  • szanował tradycje rodzinne, szkolne i narodowe,
  • był tolerancyjny wobec odrębności innych;
  • potrafił budować przyjazne relacje;
  • stosował się do zasad ekologii;
  • dbał o zdrowie własne i innych;
  • przestrzegał zasad higieny osobistej;
  • kształtował właściwe nawyki żywieniowe;
  • był świadomy zagrożeń wypływających z zażywania używek;
  • wyrażał siebie w sposób akceptowalny społecznie;
  • był przygotowany do dalszej nauki;
  • dążył do rozwoju osobistego;
  • dbał o piękno mowy ojczystej;
  • umiał porozumieć się w języku obcym;
  • rozwijał aktywność fizyczną;
  • wzmacniał poczucie własnej wartości.

 Główne założenie

        Traktujemy dziecko jako część systemu, w którym funkcjonuje, buduje relacje, komunikuje się i wchodzi w liczne  interakcje. System to szeroko pojęte środowisko rodzinne, rówieśnicze i wychowawcze. Oddziaływania terapeutyczne skoncentrowane na system  pomagają dziecku w utrwalaniu pozytywnych wzorców wychowawczych, nawiązywaniu prawidłowych relacji społecznych, podejmowaniu świadomych i odpowiedzialnych decyzji  oraz przygotowaniu wychowanków do samodzielnego funkcjonowania po opuszczeniu placówki.

        Środowisko rodzinne jest pierwszym i najbardziej naturalnym miejscem socjalizacji i szeroko rozumianej profilaktyki. Dlatego kluczowym jest  współuczestnictwo rodziców i opiekunów prawnych w procesie edukacji wychowania i terapii. Warunkiem skuteczności naszych oddziaływań terapeutycznych jest kontynuowanie ich w środowisku rodzinnym wychowanka. Znaczącym elementem działań psychoedukacyjnych i korekcyjnych stosowanym przez nasz zespół specjalistów jest systematyczne urlopowanie  podopiecznych w celu podtrzymywania więzi oraz nabywania umiejętności społecznych.

 

        Z uwagi na feryjny charakter Ośrodka, założenia programu wychowawczo-profilaktycznego, program socjoterapii oraz zastosowanie metod terapii w nurcie systemowym przewiduje się obowiązkowe urlopowanie wychowanków w roku szkolnym 2024/2025 w następujących terminach:

 

Termin

uwagi

20-23.09.2024

Dostępność zespołu terapeutycznego

11-15.10.2024

Zebrania powołanych zespołów wychowawczych

31.10-04.11.2024

Dni wolne z uwagi na święto

29.11-02.12.2024

Dostępność zespołów wychowawczych – ocena efektywności podjętych  oddziaływań

20.12-07.01.2025

Zimowa przerwa świąteczna

02.01.2025 – praca zespołów wychowawczych

03.01.2025 – dostępność specjalistów/terapia online

31.01 – 17.02.2025

Ferie zimowe

14.03-17.03.2025

Praca zespołów wychowawczych/terapia online

16.04-23.04.2025

Wiosenna przerwa świąteczna

maj

Termin zostanie podany do końca września 2024

18.06-23.06.2025

Praca zespołów wychowawczych/terapeutycznych – ocena efektywności podjętych działań

*urlopowanie zaczyna się po zajęciach dydaktycznych (do godz.16.00)

*urlopowanie kończy się przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych (od.6.30-8.00)

 

        Szczegółowe informacje dotyczące placówki, dokonań i sukcesów naszych wychowanków można znaleźć w zakładkach na naszej stronie internetowej.

Serdecznie zapraszamy.